میوه به و کاهش تهوع زنان باردار

مصرف میوه «به» در تقویت دریچه تحتانی مری یا فم معده موثر است و موجب کاهش تهوع دوران بارداری زنان می شود.
طب سنتی طبی پیشگیرانه است و در طب سنتی ایران برای حفظ سلامت و تندرستی افراد، باید متناسب با مزاج سن، مزاج فرد، مزاج فصل و مزاج جنس تدابیری اتخاذ شود.
افراد تدابیر خاصی را با توجه به مزاج های ۹گانه باید در نظر بگیرند و برای حفظ تعادل بدنشان باید با توجه به مزاجشان غذاهایی را مصرف کنند، به عنوان مثال کسی که دارای طبیعت گرم وخشک است باید غذاهای متمایل به سردی را در رژیم غذایی خود قرار دهد.


ویار و تهوع حاملگی یکی از مسائلی است که زنان حامله در طول دوران بارداری با آن مواجه هستند که ویار حاملگی مربوط به عملکرد دریچه تحتانی مری یا فم معده است.
عادت ماهانه زنان در دوران حاملگی قطع می شود و برخی اخلاط کثیف که در حالت طبیعی از طریق آن از بدن خارج می شد، در بدن باقی مانده و تجمع پیدا می کند، این موضوع باعث تحریک دریچه تحتانی مری یا فم معده می شود و این دریچه به خوبی کار نمی کند، در نتیجه موجب بروز ناراحتی گوارشی و تهوع می شود.


استفاده از مواد غذایی که دریچه تحتانی مری یا فم معده را تقویت کند، موجب کاهش تهوع دوران بارداری می شود.
در گذشته به زنان باردار توصیه می شد برای اینکه کودشان زیبا شود، روزانه یک عدد میوه «به» مصرف کنند به دلیل اینکه «به» موجب تقویت دریچه تحتانی مری می شود و از این طریق دستگاه گوارش خوب کار می کند.
توصیه می شود که زنان باردار از مواد غذایی که موجب تقویت معده می شود در دوران بارداری استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد